10. TRZ Žíželice - jak se fotilo

Příprava

Letos jsem poprvé navštívil akci Testovací RZ Žíželice 2019, a jak se fotilo?
Před každou akcí je nutná příprava jak techniky, tak to chce znát dobře i cestu a to, jak to na akci bude vypadat. Proto vždy před akcí koukám na starší fotky z místa akce, studuji mapu a hledám pomocí Google Street View či 3D pohledu na seznamu místo konání akce. Je to z jednoho prostého důvodu, člověk musí být připraven a není nejlepší hledat místa k focení až na místě.

Akreditace

Před akcí jsem žádal o akreditaci, ač jsem na Testovací RZ Žíželice nezastupoval žádné médium. Velmi milé překvapení bylo, že mi akreditace byla udělena. 

Cesta

Obec Žíželice se nachází kousek za Chlumcem nad Cidlinou. Já, jelikož jsem z Jaroměře, to mám nějakých necelých 50 kilometrů. Před odjezdem vždy kontroluji fototechniku, zda mám dostatek paměťových karet a podobně.

Samotná akce

Na akci konání jsem přijel zhruba o půl 11 a zrovna jsem v depu vyzvedl akreditaci. V depu jsem udělal pár fotografií a přemístil se na RZtu. Dopoledne se zase tolik nejezdilo a bylo fajn si zvyknout na vysokou rychlost závodních speciálů. Odpoledne už začala ostrá "řežba". Po předchozím rozmýšlení jsem volil zatáčku u místního hřbitova, která byla skvělou volbou. Byla tu totiž ostrá zatáčka do které někteří borci najížděli odpoledne smykem, po níž následovala rovinka přes most. Zde vzniklo mnoho fotek se žlutým nádechem, neboť se fotilo proti slunci. Zajímavým aspektem byla zatáčka před nájezdem na most, kde hodně borců "vzalo" krajnici a za autem se rozvířil prach, což v kombinaci se sluncem dělalo zajímavé záběry. 


Další zajímavá volba byla právě rovinka před ostrou zatáčkou směrem k mostu, kde se auta řítila velkou rychlostí proti objektivu (v blízkosti se dalo schovat za sloup a také jsem včas pro jistotu opouštěl místo). Ani ta nejlepší fotka nestojí za zlomenou nohu :-). 


Celkově byla akce 10. Testovací RZ Žíželice velice povedená (padl i traťový rekord), počasí přálo a sešla se velmi zajímavá startovní listina. Pokud bude možnost, určitě tuto akci znovu rád navštívím. 



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Technika

Úvod